Jumaat, 6 Februari 2009

MALU dan IMAN

Sabda Rasulullah saw bermaksud:

“Malu dan iman itu adalah teman seiring jalan, jika yang satu diangkat nescaya terangkatlah pula satu lagi.” (Riwayat Muslim)


Malu ialah satu sifat atau perasaan yang menimbulkan keengganan melakukan sesuatu perkara yang tercemar atau kurang sopan. Oleh itu, orang yang mempunyai sifat malu sentiasa memelihara maruah dan harga dirinya. Dia dapat menahan dirinya dari melakukan perkara-perkara yang boleh membuatkan maruah dan harga dirinya tercemar.


Sedarlah wahai pemimpin Umno dan kuncu-kuncunya, mana letaknya MALU kalian? MB masih ada di depan mata, anda semua sibuk nak mengangkat sumpah menjadi MB. Tidak MALU kah kalian pada rakyat jelata yang tidak merestui anda menjadi ketua. Tidak MALU kah kalian dengan TUAN kalian yang menciptakan kalian untuk menjadi seorang yang PEMALU, menjalankan segala suruhanNya, mengajak manusia menjadi MALU. Carilah dunia lain yang anda boleh menjadi TUAN, ketua, pekerja, nak buat ikut suka... kami tidak rela kalian menjadi ketua kerana kalian tidak membawa kami menjadi seorang PEMALU kepada Tuannya.


Tidak MALU kah kalian membuat arahan kepada MB dan exco-exconya supaya mengosongkan pejabat sedangkan mereka masih sah pemegang amanah rakyat... Belajarlah kalian menjadi seorang yang peMALU...

2 ulasan:

MzSp berkata...

dinSesungguhnya malu dan iman memang seiring tapi sabar(Innallahama`ssobirin)adalah separuh drpd iman.Jgnlah sampai kita sabar BN dok koi `pekena`dan selemah2 iman adalah dgn hati tapi adakah rakyat selemah ini..dan tak sabar itu maknanya tak dak separuh iman..nampaknya kita terperangkap dalam sabar yang dimanipulasi oleh BN..Camno.tu..

DMP KEDAH berkata...

Setiap yang berlaku ada hikmahnya.

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP