Selasa, 26 Mei 2009

PAKATAN RAKYAT DI HATI RAKYAT

Ketakutan menghantui UBN, pelbagai strategi disusun untuk meraih simpati rakyat sehingga pimpinan UBN kini turun padang tidak kira waktu dan tidak perlu ber'karpet merah' lagi. PM pun mahu digelar PM RAKYAT... Nak jadi wakil rakyat pun MOHON RESTU RAKYAT...

Bukti dan sebabnya?

1. UBN takut dengan kebangkitan sokongan rakyat terhadap PR dengan semakin ramai menyertai Kelab Penyokong PAS. Di mana sahaja rakyat tidak takut dengan PR, tambahan lagi mereka bekerja dengan sukarela tidak mengharap habuan seperti di dalam UBN. Semua rakyat tahu bekerja dengan PR jangan mengharap habuan atau balasan, semuanya bekerja untuk rakyat, Lillahhi Ta'ala, satu sen pun tak dapat, keluar yang dalam poket lagi ada. Bukan dalam UBN, nak bagi program penuh dengan orang kena 'hulur' dulu baru orang penuh.

2. Fitnah ditabur kepada PR sedangkan isu-isu tersebut tidak diterima dalam PR. Mereka cuba menyucuk jarum ke dalam PR dengan isu politik wang, salah guna kuasa, isu perbalahan golongan ulamak profesional dan aktivis. Walau bagaimana cara sekalipun mereka cucuk, ahli PR tidak mudah termakan cucukan kerana telah tahu akan strategi yang mereka gunakan. Tiada isu yang boleh diketengahkan melainkan mereka terpaksa menjadi batu api agar ahli PR tidak boleh duduk diam.

3. Suara pimpinan UBN tidak berbisa lagi, ramai yang tidak berpuas hati dengan layanan pimpinan UBN terhadap ahlinya. Rata-rata ahli di setiap cawangan, bahagian telah muak dengan tipu helah pimpinan UBN dan mereka berani mempertikai segala arahan pimpinan mereka. Akhirnya mereka sendiri yang menubuhkan cawangan-cawangan PAS di tempat masing-masing. Kalau PR ni jahat dah lama PR ambil peluang menjatuhkan mereka di negeri-negeri UBN yang berebut jawatan tu seperti Perompak di Perak. Mereka mencipta undang-undang, mereka juga yang melanggar undang-undang.
4. Sambung kemudian...atau sesiapa nak sambung pun boleh...

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP