Sabtu, 4 Julai 2009

KEDAH HANGAT

KEDAH TEGUH- PAKATAN RAKYAT TIDAK GOYAH


Malam ini, lebih kurang jam 11.45, ada yang menghantar sms kepada saya, dari nombor 012 4466387 berbunyi "Kedah akan jadi macam Perak kerana hampa. Tq". Barangkali maksudnya ialah berpunca dari tindakan dan sikap pemimpin dan pegawai kerajaan (macam saya - tetapi tidak termasuk KCS) di Kedah sekarang, maka nasib Kedah akan jadi macam Perak. Jatuh tersungkur di tengah jalan, walaupun hakikat kejatuhan itu unlawfull dan belum muktamad. Mungkinkah begitu?

Ada kebimbangan dalam mesejnya itu, tetapi menghadapkan sebab musabab kepada "orang macam hampa(saya)" itu memang liar. Apa pula 'orang macam dia' buat untuk menghalang Kedah jadi macam Perak?Cukupkah dengan menghalakan puncanya kepada orang lain? Saya rasa, mesej yang dihantar itu adalah salah satu sebab musabab Perak jatuh!

Saya tidak nampak hal ini akan berlaku di Kedah kerana:

1. Tidak ada ADUN lain di Kedah yang akan manarik diri (melompat) seperti yang berlaku di Perak.

2. Keluarnya DAP dari PR dan menjadi ADUN bebas tidak sama seperti Perak kerana beliau tidak menyatakan sokongan kepada BN. Jika beliau masuk Gerakan sekalipun, BN cuma ada 15 kerusi sedangkan PR masih ada 21 kerusi.

3. Dalam isu babi, pimpinan PKR (Negeri dan Pusat) dan Pimpinan PAS Negeri telah bersemuka dan penjelasan yang diberi telah diterima dan difahami. Pimpinan Parti, Adun-Adun dan seluruh rakyat telah memahami bahawa isu babi bukan isu perkauman, penindasan atau isu hak asasi, tetapi adalah persoalan undang-undang. Kerajaan negeri telah melakukan yang terbaik dalam isu ini, telah membantu, memberi peluang dan tiada diskriminasi.

4. Tidak ada Exco dan kawan-kawannya yang menerima rasuah wang atau sex seperti di Perak. Semua Adun masih dapat dihubungi dan menyatakan komitmen teguh (tidak diculik).

5. Tidak ada isu-isu pentadbiran yang menimbulkan konterversi dan melampaui kebiasaan di buat di Kedah. Semua tindakan dilaksanakan secara berhikmah, bijaksana, telus, adil, saksama, sama rata, terbuka dan konsisten.

6. Semua pihak diberikan peluang dan hak yang sama.

7. Banyak lagi la (tak tersenarai) yang baik-baik selaras dengan slogan "Kedah Sejahtera - Nikmat Untuk Semua" sedang dibuat di Kedah. Kenapa nak jadi macam Perak???

8. Semua kerja intelligent, "psywar", fitnah, adu domba, tawaran, lagaan, tekanan, sekatan, dan tuduhan telah dapat diatasi, di hadapi, dipatahkan dan diuruskan dengan baik.

Pada waktu ini,setelah diselami semua "lubuk-lubuk politik", saya simpulkan Pakatan Rakyat di Kedah Teguh, tidak bergoyang dan tidak tercabar. Tak mungkin BN/UMNO yang hampir karam di Kedah dan seluruh dunia menjadi pilihan rakyat dan wakil rakyat kita.

Iman kita ialah - Di hujung ikhtiar dan kerja buat sekelian hamba dan makhluk, ada Qada dan Qadar Allah s.w.t. Itulah yang telah berlaku di Perak. Qada' dan Qadar Kedah belum tahu lagi... Dia Maha berkuasa untuk memberikan kuasa kepada sesiapa yang dikehendaki....Dia Maha Berkuasa menghilangkan kuasa dari sesiapa yang Dia kehendaki....

Wallahu a'lam.

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP