Selasa, 3 Mac 2009

"Pokok Demokrasi"

Percaya tak percaya, akan kedengaran suara UMNO tak reti tu akan berkata persidangan tanpa dewan tidak sah. Pada mereka dewan, kerusi, meja pun akan menjadi salah satu syarat persidangan sah atau tidak sah. Sedangkan mereka tidak tahu bahawa pokok itulah yang menjadi saksi di Hari Akhirat kelak. Sehingga ada yang akan meletakkan simbol sejarah di pokok itu dengan lambang "Pokok Demokrasi", "Pokok Rakyat" dan sebagainya.

Dan berkemungkinan juga akan ada yang akan memotong pokok itu untuk memusnahkannya kerana bimbang akan boleh berkata-kata menjadi saksi persidangan. Tak pasal-pasal, pokok nanti menjadi mangsa. Inilah bagaimana perasaan bimbang, takut dengan bayang-bayang akan menghantui mereka. Dan akan kedengaran juga bermacam alasan dan sebab mereka akan mengatakan persidangan tidak sah. Seronok juga lihat beruk-beruk tu berkeliaran ke sana ke mari menjaja jualan mereka supaya laris. Kita tunggu dan lihatla ulasan-ulasan 'pak-pak' dan 'mak-mak' beruk mereka.

Mari kenali pokok di Malaysia

A. Pokok Kekabu


B. Pokok Ketapang

C. "Pohon Demokrasi"

3 ulasan:

singamaraja berkata...

Salam,

Di negeri Perak pokoknya demokrasi di bawah pepohon ketapang Bukkkk!

DMP KEDAH berkata...

Wa'alaikumussalam wbt,
Ya, sebenarnya itu pohon kekabu...
Ketapang menjadi saksi tetapi tidak diterima kesaksiannya, sedih...

2009 Mac 3 21:59

MzSp berkata...

Walau pokok apa pun, dunia telah menyaksikan sejarah yang julung-julung kalinya berlaku Sidang DUN Perak berlangsung di bawah pokok.Wartawan-wartawan luar negara juga turut hadir. Pokok itu tentulah seronok kerana ia akan menjadi saksi di hadapan Allah kelak kerana menjadi penaung kepada satu kerajaan yang mengajak kepada kebaikan.Awan yang menjadi penaung sidang tersebut juga akan bersyukur dan paling istimewa suasana menjadi sepi seketika walau dalam keriuhan di sekitarnya semasa sidang berlangsung.Ini seolah-olah menunjukkan bukan sahaja orangramai sahaja yang mengaminkan doa malah pokok-pokok,batu-batu,tanah dan angin turut sama mengaAminkan doa yang dibaca oleh Setiausaha DUN yang baru. . Semoga semua elemen alam yang menjadi saksi pada hari itu akan membisikkan sesuatu ke telinga Tuanku Sultan Perak supaya membubarkan Dun dan menerima semua Usul yang diterima.InsyaAllah semoga berkat.

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP