Khamis, 18 Disember 2008

Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu (PRK 036)

DMPNK telah merisik dengan lebih dekat ke kawasan PRK di pantai timur yang bakal berlangsung pada bulan Januari ini. Alhamdulillah dari segi cuaca agak semakin baik, musim tengkujuh mula berakhir, banjir semakin reda walaupun hujan masih turun sekali sekala di sana sini, suasana pantai masih lagi belum bersedia menerima tetamu dengan air laut yang masih belum kepenatan mengalunkan ombaknya.

Suasana hari ini sana sini kedengaran ramai yang berminat, rasa terpanggil untuk menerajui KT mulai Januari 2009. Walaupun belum tiba hari yang ditunggu-tunggu, dari pengamatan kami dari Kedah, sebenarnya penduduk Kuala Terengganu telah bersedia untuk memilih pemimpin yang bakal menerajui mereka.. Walau apa pun mereka, dari mana mereka, siapa mereka, dari parti mana mereka, hendaklah kita ingat bahawa tugas seorang pemimpin bukanlah mudah sepertimana mudah lidah dan mulut berkata-kata. Tapi hakikatnya, amanah dan tanggungjawab tersebut bakal disoal sehingga puas malaikat menjalankan tugasnya dan begitu juga puas pancaindera pemimpin tersebut untuk menjawab dan menerima balasnya. Betul niat, perbuatan dan tingkahlakunya syurgalah balasannya tetapi jika nafsu mengepalainya maka seksalah akibatnya.

Bagi DMPNK siapa calon yang diletakkan untuk mewakili PR, seharusnya ahli terimalah dengan hati terbuka walaupun masing-masing mempunyai pendirian tersendiri. Berilah kepercayaan sepenuhnya kepada pimpinan untuk memilih setelah mengambilkira pandangan semua pihak kerana bukan mudah untuk menentukan yang terbaik di antara yang baik-baik. Semua rakyat Malaysia sedang melihat dan menunggu bagaimana pendirian orang KT, bagaimana pemimpin yang mereka inginkan... Walaubagaimanapun rakyat Malaysia amat berharap bulan Januari ini Kuala Terengganu akan menerima seorang pemimpin yang mempunyai ciri-ciri kepimpinan yang berjiwa rakyat, yang boleh meneruskan perjuangan Rasulullah SAW dan para ulamak, InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP