Selasa, 17 Mac 2009

MALANG NASIB BUKIT

Dengar cerita tiada 'mee segera' untuk Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Apala malangnya nasib si Bukit, Permatang dan Kuala dapat untung. Inilah padahnya bila menyokong pada yang berjuang untuk perut sendiri bukan perut rakyat jelata. Sudah terang lagi bersuluh...

Udahla tak dapat apa-apa untung, pun nak sokong juga ke? Tak payah kempen pun, seharusnya orang berakal dapat berfikir betapa siapa yang berjuang untuk bangsa, agama dan negara. Kalau masih dok sokong juga lagi, tak taula jenis apa nak kata kat orang ni... ada mata tak melihat, ada telinga tak mendengar ada akal tak berfikir. Ada orang kata kalau sokong 2 x b**** le, sebab yang pertama b**** menyokong, sebab kedua b*** kerana tak dapat untung.

Udahle selama 50 tahun memerintah, yang diceruk kampung tu, ceruk la jawapnya, tak tau cerita dunia luar. Sebenarnya memang orang macam ni la yang UMNO didik dan harapkan serta berterusan tak berkembang ilmunya agar mereka boleh menyokong lagi mengenyangkan lagi perut mereka. UMNO amat bimbang sekali sekiranya anak-anak mereka ini berjaya dan mula melangkah ke luar serta berilmu tinggi kerana generasi baru yang berilmu akan menentang segala kejahatan dan kezaliman yang telah mereka lakukan. Oleh itu marilah sama-sama kita membantu nasib mereka yang malang ini agar mereka terjaga dari ubat tidur UMNO itu.

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP