Sabtu, 11 April 2009

S MANIKUMAR BAKAL MENJADI EXCO KERAJAAN NEGERI KEDAH

S Manikumar, bakal menjadi Exco Kerajaan Negeri Kedah secara rasminya mulai 13 April dan menjadi ADUN Bukit Selambau mulai 19 April ini.

Beliau diperkenan Sultan untuk mengangkat sumpah sebagai Exco Kerajaan Negeri Kedah pada 13 April 2009 di hadapan Kebawah Duli Yang Maha Mulia (KDYMM) Tuanku Sultan Kedah di Istana Anak Bukit.

Menteri Besar Kedah YAB Dato’ Seri Ustaz Azizan Abdul Razak berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exconya beberapa hari lepas.

Katanya, majlis angkat sumpah sebagai Ahli Exco Kerajaan Negeri itu diadakan serentak dengan Istiadat Pengurniaan Bintang-bintang Pingat-Pingat Kebesaran sempena sambutan Hari Ulangtahun Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan yang ke-81.

Manakala majlis mengangkat sumpah sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri akan diadakan pada 19 April serentak dengan Mesyuarat Kali Ke Lima Penggal Pertama Dewan Undangan Negeri Ke-12.

Sehubungan itu lagi ujarnya, KDYMM Tuanku Sultan sudah dimaklumkan dan berkenan dengan pelantikan S Manikumar sebagai Ahli Exco yang baru.

“Saya sudah menghadap KDYMM Tuanku Sultan dan memaklumkan kemenangan S Manikumar dalam pilihanraya kecil kecil Bukit Selambau dan Tuanku Sultan berkenan untuk melantik S Manikumar sebagai Ahli Exco yang baru,” katanya.

S. Manikumar(35 tahun) akan menggantikan tempat V Arumugam yang telah meletak jawatan pada 8 Februari lalu berikutan ugutan dan ancaman oleh pihak-pihak tertentu supaya beliau meninggalkan Pakaran Rakyat demi keselamatan keluarganya.

Sebelum ini portfolio yang dipegang oleh V Arumugam telah dipangku oleh YB Mohamad Radzhi Salleh iaitu ADUN Lunas yang juga Ahli Exco Kerajaan Negeri.

Dalam rombakan portfolio baru-baru ini, YAB Dato’ Seri Ustaz Azizan Razak sengaja mengosongkan portfolio itu menanti untuk diisi oleh calon dari Parti Keadilan Rakyat juga.

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP