Isnin, 5 Januari 2009

Cara yang sama berlaku di Kedah kini berlaku di Perak dan Selangor

Seronoknya bila tiba pilihanraya, mula la macam-macam UMNO reka cerita. Isu HUDUD tak boleh makan dek orang Kuala Terengganu, 2-3 hari kebelakangan ini kes TADIKA KEMAS pula dibuat cerita. Sebenarnya kami malas dah nak sembang bab ni sebab cara yang sama dibuat di Kedah sebaik sahaja keputusan PRU12 diumumkan selepas 8 Mac 2008 lalu yang menyebabkan YAB DS MB Kedah terpaksa buat sidang media seperti di bawah;

Sidang Media MB Kedah PDF Print E-mail
Oleh : TVPAS.com
Saturday, 22 March 2008

1-Perancangan Terbaru Kerajaan Negeri Kedah
2-MB Kedah mahu Tadika KEMAS, JKKK dan organisasi pentadbiran lama diteruskan operasi seperti biasa
3-Potongan cukai tanah di Kedah akan dikuatkuasakan


seperti YAB DS MB Perak terpaksa membuat kenyataan dalam (http://kamparinn.blogspot.com/).

Ada yang sanggup kunci pagar tadika kerana nak dapat $$$$$, tak tau la dapat berapa orang tu... sedih betul orang yang jadi "orang suruhan" tu. Kita ni hamba ALLAH ya bukan hamba kepada "hamba", sanggup buat apa saja demi $$$$$.

Yang bestnya lagi, ada la yang nak publisiti murah beri pendapat dalam berita, malula sikit masuk TV dengan pandangan minda kelas ke-3. Bukan rakyat biasa bagi pendapat tapi pimpinan pulak tu, malu kami rakyat Malaysia mempunyai pemimpin macam tu. Nanti orang kata "kalau dah menteri pun minda kelas ke-3, rakyat tak taula kelas berapa.." Ingat lagi tak macamana pendapat menteri kita semasa kes perhimpunan BERSIH dulu tu, malu kita selaku rakyat Malaysia mempunyai pemimpin macam tu sebab seluruh dunia mendengarnya. Ni macamana ni??? bukan main lagi PM nak rakyatnya berminda kelas pertama tapi pengikutnya sendiri dididik dengan minda kelas ke.... entahla... macam tak de isu lain dah nak dibuat. Rakyat dah muak la dengan isu yang mengada-ngada tu... orang kampung pun dah berminda "high class", jangan nak buat macam "lembu dicucuk hidung"la.

Oleh itu kami amat berharap agar penduduk Kuala Terengganu, jadilah pengundi yang bijak dan janganlah mudah terpedaya dengan isu yang tidak bertanggungjawab yang disiar dan disebarkan oleh pihak yang menjadi hamba kepada "hamba". Lepas ni isu apa pula yang akan dicipta pun kita tak tau, semua jalan cerita yang tak boleh diterima akal, wallahhu'alam. Jadilah kita sebagai hamba yang bertangungjawab kepada " Tuhan"nya, InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

Barangan BOIKOT

Barangan BOIKOT

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK n25

PPSMI

PPSMI
Pasukan Polis Sanggup Menderhakai Istana

BLOG KHAS

BLOG KHAS
PRK 059

Selamat berkunjung

A Samad Said

A Samad Said
Kata Sasterawan Negara

tetamu

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP